Generic selectors
Csak teljesen egyező találatok
Search in title
Keresés a tartalomban
Keresés a cikkekben
Search in pages
Válasszon kategóriát
100 éve történt
Baleset
Belföld
Bulvár
Bűnügy
Érdekes
Fotó
Gazdaság
Hírek
Időjárás
Kisvárda
Kultúra
Mátészalka
Megyei
Nagy Kép
Nemzetközi
Nyírbátor
Nyíregyháza
Pártok
Programajánló
Rövidhír
Sport
Szavazás
Tiszalök
Tiszavasvári
Tudomány
Uncategorized
Vélemény
Vezetőhír
Videó

Valamikor 2011 nyarán hobbifotós, vasútmániás barátok elhatározták:

az év utolsó napját vasúton töltik, s éjfélkor átrobognak az újesztendőbe. Az ötlet hamar valósággá vált. A szolgáltató kiválasztása nem okozott nagy fejtörést, hisz a MÁV Magyar Államvasutakon kívül más alternatíva nem lévén, megelégedtek az állami szolgáltató kínálatával. A mániás társaság idén immáron ötödik alkalommal tette meg az 500 (+) kilométeres utat.

4_9024

Tiszalök – Debrecen 629 km

Eredetileg ez a távolság 68 km, de egy kis trükkel, no meg jó tervezéssel és egy vonaljeggyel majd tízszeresére növelhető. Feltétele, hogy Budapest kivételével egy állomást csak egyszer szabad érintetni, és a kitűzött úti célt három nap alatt kell elérni. Ezzel az apró trükkel gyakorlatilag szinte korlátlan hosszú utazásokat lehet szervezni- mondja a huszonéves Richárd, aki a dolgos hétköznapokban  egy bicikli szerviz vezetője.

A 2011-es út állomásai:

Tiszalök – Tócóvölgy – Füzesabony –Budapest – Kiskunfélegyháza – Szentes – Szolnok – Debrecen.

Az első út során a társaságot az éjfél valahol Szajol környékén ért – a mozdonyvezető hatalmas kürt szóval, a kalauz a jegyeket látva egy „menjetek a fenébe” felkiáltással üdvözölte az újévet.

A 24 órás 500 kilométeres utat öt alkalommal teljesítette a 2007 óta szoros barátságban lévő csapat. Elmondásuk szerint nem sok ilyen elvetemült van rajtuk kívül, de a közösségi közlekedés szeretete mint közös pont, és a vasút tisztelete egy összetartó csapatot kovácsolt belőlük.

Tiszalök – Kisfástanya eredeti távolsága 8 km, túratávolsága 788 km, az alábbi állomások érintésével

Tócóvölgy – Debrecen elővárosi állomása, egykoron nagy reményeket fűztek hozzá, mint intermodális csomópont, mára napi néhány utas használja csupán- itt körülbelül 20-25 perc várakozási idő, majd a következő állomás Füzesabony innen tovább Budapest Keleti pályaudvarra- rendszerint Intercity vonattal. Budapesten találkozás ismerősökkel, ebéd, némi városnézés, metrózás a „vadnyugati” pályaudvarra.  Ebéd, ami minden évben rántott sajt a kedvenc talponállóban. A következő állomás Szeged, a napfény városa, ahol, ha a MÁV is úgy akarta pontosan sikerült elérni a fotósok által kedvelt kék-órát (A kék-óra vagy angolul twilight a  naplemente után kezdődik 15-20 perc múlva és kb. 20-30 percig tart). Fotózás, koccintás, városnézés az utókornak egy pár szelfi és csoportkép,  majd irány a következő úti cél Hódmezővásárhely közbeiktatásával az alföldi város Szentes. A Kurca-folyó által ketté szelt város minden évben tűzijátékkal, különleges élményekkel kápráztatja el a kis csapatot, majd irány Tiszatenyő. Innen egy megállónyira, az egykori tragédia helyszíne Szajol a következő állomás. A túrán résztvevők szerint Szolnoktól mintegy 10 km-re keletre fekvő városnak különleges hangulata van éjszaka- mintha a sikolyok megdermedt fagyos lehelete érintené meg a látogatókat. (1994. december 2-án kisiklott a Nyíregyháza- Nyugati pályaudvar között közlekedő gyorsvonat és 27-én a helyszínen szörnyethaltak)  A csapat innen görögszállási átszállás után Kisfástanya érintésével a kiindulási állomásra, Tiszalökre érkezett.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

A csapat elmondás szerint valószínűleg a 2015-16-os túra volt az utolsó. Lassan, de szétszéled a társaság. Ami marad: az emlék és a rengeteg fotó, na meg az élmények

És, hogy mi fog hiányozni, ha valóban nem lesz hatodik út?

„A programok, a pénztárosok kétségbeesett arca. Többször előfordult, hogy beinvitáltak minket, segítsünk nekik összerakni a vonaljegyet, de a vége mindig mosollyal zárult.”

Persze, érthető volt az érthetetlenség, hiszen elég nehéz volt megértetni a megérthetetlent, hogy 8 kilométer utat miért 780 kilométerrel akar megoldani az utas- tetet hozzá Richárd

Az ötödik szilveszter alkalmával több, mint 50 állomást érintett a társaság, s a kiegészítő utakkal együtt mintegy 4000 kilométert vonatoztak fejenként.  Összességében, pozitív, jó tapasztalatokkal zárult ez a nem mindennapi kaland.

Móricz Csaba

Hirdetések
Hirdetések
Friss
2017. december 14. csütörtök, 07:00
2017. december 13. szerda, 06:28
2017. december 13. szerda, 06:22