Generic selectors
Csak teljesen egyező találatok
Search in title
Keresés a tartalomban
Keresés a cikkekben
Search in pages
Válasszon kategóriát
100 éve történt
Baleset
Belföld
Bulvár
Bűnügy
Érdekes
Fotó
Gazdaság
Hírek
Időjárás
Kisvárda
Kultúra
Mátészalka
Megyei
Nagy Kép
Nemzetközi
Nyírbátor
Nyíregyháza
Pártok
Programajánló
Rövidhír
Sport
Szavazás
Tiszalök
Tiszavasvári
Tudomány
Uncategorized
Vélemény
Vezetőhír
Videó

A tegnapi napon a taxisok iskolapéldáját adták annak, hogyan nem kell sztrájkolni. Miközben a sztrájkra, mint érdekérvényesítő formára nagyobb szükség van, mint bármikor. A kormány semmi másból nem ért, mint a tömeg erejéből. Azért érdemes lenne sztrájkolni, hogy az oktatás szétverésével ne taszítsanak hülyeségbe egy nemzedéket. Azért is fontos volna a sztrájk, hogy az egészségügyben vessenek véget az agóniának, és induljon el a bérfejlesztés. Buta, sokszor minősíthetetlen kommunikációval viszont nem lehet sztrájkolni, ahol csupán annyi az üzenet, hogy: „Oldják meg és kész!”-  írja Vágó Gábor az Átlátszón 

Budapest, 2016. január 19. Az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás ellen tiltakozó taxisok állnak autóikkal a belvárosi Andrássy út és a Bajcsy-Zsilinszky út keresztezõdésénél 2016. január 19-én reggel. MTI Fotó: Balogh Zoltán

MTI Fotó: Balogh Zoltán

A taxisok nem posztmodern géprombolók, akik a technológiai újítások ellen álltak ki, hanem tudatos munkavállalók, akik azt követelik, hogy mindenki másra is ugyanazok a szabályok vonatkozzanak a piacon. Az egy másik kérdés, hogy mindezt olyan prosztó módon teszik, hogy sokmillió forint értékű ingyen reklámot csináltak annak, aki ellen tüntetnek. Hiába trendi, kényelmes és felhasználóbarát az Uber, ha nem tartja be a jogszabályokat, akkor jogtalanul szerez versenyelőnyt a személyszállítási piacon. A nemzetközi sajtóban is foglalkoznak azzal, hogy a Google-höz, és a Facebook-hoz hasonlóan az Uber az egyik legnagyobb adóelkerülő a méreteihez képest. Természetesen ez egy szabályozói probléma. Nem lehet ugyanazt a cipőt ráhúzni egy teljesen új módszerrel működő vállalatra, mint az évtizedek óta futó taxisvállalkozásokra. A magyar kormány mégis megpróbálta, nem sok sikerrel.

A teljes cikk itt olvasható

Hirdetések