Generic selectors
Csak teljesen egyező találatok
Search in title
Keresés a tartalomban
Keresés a cikkekben
Search in pages
Válasszon kategóriát
100 éve történt
Baleset
Belföld
Bulvár
Bűnügy
Érdekes
Fotó
Gazdaság
Hírek
Időjárás
Kisvárda
Kultúra
Mátészalka
Megyei
Nagy Kép
Nemzetközi
Nyírbátor
Nyíregyháza
Pártok
Programajánló
Rövidhír
Sport
Szavazás
Tiszalök
Tiszavasvári
Tudomány
Uncategorized
Vélemény
Vezetőhír
Videó

Nyilvánvalóan és súlyosan megszegte a korhatár-besorolási szabályokat a CLT-UFA SA médiaszolgáltató, amikor az RTL 2-n tavaly január 20-án délben sugározta a Való Világ 7-et – a médiatanács döntéséről csütörtökön közleményben tájékoztatta az MTI-t a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A médiaszolgáltatónak a műsort a mély érzelmi kötődésektől mentes, a szexualitást középpontba állító párkapcsolati minták bemutatása miatt a 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítés helyett 16 éven aluliak számára nem ajánlottként és 21 óra után kellett volna műsorra tűznie – írják.

VV7-igazi-nevek
Megemlítik, mivel a januártól Luxemburgban – korábban Romániában – bejegyzett médiaszolgáltató továbbra sem tartozik magyar joghatóság alá, a médiatörvény és az uniós szabályok szerint a hazai testület jogi mozgástere korlátozott.
A testület csak szigorú feltételek megléte esetén járhat el külföldi joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatóval szemben: így teljesülnie kell, hogy a szolgáltató uniós tagállamban letelepedett cég legyen, a médiaszolgáltatás Magyarország területére irányuljon, valamint hogy a kifogásolt műsorszám nyilvánvalóan és súlyosan sértse meg vagy a korhatár-besorolási, a gyűlöletkeltés tilalmára, vagy éppen a kiskorúakra fokozottan káros tartalmak tilalmára vonatkozó törvényi előírásokat – írják.
Ha egy éven belül összesen három azonos típusú szabálytalanságra is fény derül, akkor a harmadik alkalommal a Médiatanács kezdeményezésére Magyarországnak lehetősége nyílik konzultációt kezdeményezni az érintett tagállammal az Európai Bizottság bevonásával az alkalmazandó jogkövetkezményekről – fogalmaz a közlemény.
Jelzik egyben: a testület figyelmeztetésben részesítette a Szombathelyi Televíziót, amely időjárás-jelentésében egy alkalommal, tavaly novemberben burkolt patikareklámot tett közzé.
Ugyanakkor hatósági eljárás indul a Hatoscsatornán a Tabuk, titkok, tények című műsorban február 7-én elhangzottak miatt, amelyek alkalmasak lehettek a mozgássérültek kirekesztésére, mert a meghívott vendég többek között “rossz emberek inkarnációiként” írta le az érintett csoportot, és a kijelentést a műsorvezető sem ellensúlyozta.
Szintén hatósági eljárás indított a testület a Bonum TV, az Echo TV, a Filmmánia, a 4-es és 5-ös csatorna, a Pannon TV és 36 helyi kisközösségi televízió üzemeltetőjével szemben, mert adatszolgáltatásuk alapján vélhetően a médiatörvényben, illetve az uniós rendelkezésekben foglaltakhoz képest túl kevés európai, illetve magyar művet tűztek műsorra.
A televízióknak évi műsoridejük több mint felét európai művek, több mint harmadát magyar művek bemutatására kell fordítaniuk, és évi műsoridejük legalább 10 százalékában olyan európai műveket, legalább 8 százalékában pedig olyan magyar műveket kell bemutatniuk, amelyeket tőlük független műsorkészítővel készíttettek, vagy más műsorkészítőtől öt évnél nem régebben készült műként szereztek be – emlékeztet a közlemény.