Generic selectors
Csak teljesen egyező találatok
Search in title
Keresés a tartalomban
Keresés a cikkekben
Search in pages
Válasszon kategóriát
100 éve történt
Baleset
Belföld
Bulvár
Bűnügy
Érdekes
Fotó
Gazdaság
Hírek
Időjárás
Kisvárda
Kultúra
Mátészalka
Megyei
Nagy Kép
Nemzetközi
Nyírbátor
Nyíregyháza
Pártok
Programajánló
Rövidhír
Sport
Szavazás
Tiszalök
Tiszavasvári
Tudomány
Uncategorized
Vélemény
Vezetőhír
Videó

Nem bocsátott ki Gulyás László ellen a Budai Központi Kerületi Bíróság sem nemzetközi, sem európai elfogatóparancsot az Alstom-ügyben, és ilyen indítvány nem is érkezett a bírósághoz – közölte a Fővárosi Törvényszék csütörtökön.

A Magyar Nemzet csütörtöki számában azt írta: a 4-es metró beruházásához kapcsolódó Alstom-ügy egyik terheltje külföldre szökött, és az érintettet Gulyás Lászlóként, a DBR Metró Projektigazgatóság volt vezetőjeként azonosította.

A napilap ezt a Polt Péter által Szabó Tímea (Párbeszéd) országgyűlési képviselő kérdésére adott válasz alapján írta, jelezve, hogy a legfőbb ügyész “név nélkül említette meg Demszky Gábor volt SZDSZ-es főpolgármester egykori bizalmasát”.

A törvényszék közleményében cáfolta Gulyás László érintettségét, és azt írta: a Budai Központi Kerületi Bíróság tavaly október 6-án elutasította annak a férfinak az előzetes letartóztatására irányuló ügyészi indítványt, aki ellen a Központi Nyomozó Főügyészség tartozás fedezetének elvonása miatt indított eljárást. A végzés hat nappal később jogerőre emelkedett.
A főügyészség az Alstom-ügyben gazdálkodó szervezet önálló intézkedésre jogosult dolgozója által kötelezettségszegéssel elkövetett vesztegetés bűntettének megalapozott gyanúja miatt indított eljárást három ember, köztük az említett férfi ellen is. Az Alstom-ügyben az első ügyészi indítvány csak a tartozás fedezetének elvonása miatt indult másik ügyben született elsőfokú döntés után érkezett a bíróságra – írták.
Ügyészi indítványra idén januárban a gyanúsított ellen mindkét ügy miatt európai és nemzetközi elfogatóparancsot bocsátott ki a bíróság – közölték.
A kormány múlt pénteken nyilvánosságra hozta az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 4-es metró beruházásával kapcsolatos több mint száz oldalas jelentését.

Demszky Gábor “tűzbe tenné a kezét” Gulyás Lászlóért, a DBR Metró Projekt Igazgatóság volt vezetőjéért. A volt SZDSZ-es főpolgármester csütörtökön az ATV-nek kijelentette,

sem neki, sem Gulyásnak nincs köze a 4-es metró körüli visszaélésekhez. Gulyás László az Indexnek csütörtökön, kora este kijelentette, tévesen azonosították, nem áll körözés alatt és az országban tartózkodik.

Csütörtöki számában a Magyar Hírlap írt arról, hogy tavaly októberben kihallgatásokat tartott, házkutatásokat végzett a 4-es metró beruházásához kapcsolódó Alstom-ügyben a Központi Nyomozó Főügyészség; az egyik terhelt külföldre szökött. Őt a Magyar Nemzet Gulyás Lászlóként azonosította.

Demszky Gábor az ATV-nek nyilatkozott az ügyben. Az atv.hu cikke szerint elmondta: “amikor a négyes metró projekt indult, Gulyás László volt az egyetlen a környezetünkben, aki korábban metrót épített, ő volt az első igazgatója a DBR metróprojektnek”. A volt főpolgármester hozzátette: soha semmilyen szabálytalanságot nem tapasztalt a munkájában, sem visszaélésre, sem panaszra okot adó körülmény nem merült fel, amikor ő volt az igazgató. A volt főpolgármester Gulyás Lászlót kiváló szakembernek nevezte, és megjegyezte: “nem hiszem, hogy ő bujkál”.

A volt SZDSZ-es főpolgármester azt is elmondta, hogy bár ő sem bujkál, nem érték el a hatóságok. Az Alstom-ügyben vizsgálódó bizottság meghallgatására pedig azért nem ment el, mert tíz nappal később kapta meg a levelet. Úgy gondolja, hogy Gulyás Lászlót is el lehet érni.
A kormány múlt pénteken nyilvánosságra hozta az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 4-es metró beruházásával kapcsolatos több mint száz oldalas jelentését. A kormany.hu oldalon közzétett 104 oldalas jelentésről Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára azt mondta: a 4-es metró beruházásának összértéke 452 milliárd forint volt, ebből a gyanú szerint 272 milliárd forint érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással, 166 milliárdot pedig elloptak. A fejlesztéshez 76 milliárd forintot használtak fel a Közlekedési Operatív Program terhére, ebből 59 milliárd forint volt az Európai Unió hozzájárulása, és ez utóbbi összeget követelheti vissza az Európai Bizottság.
Csepreghy Nándor szerint az OLAF jelentése egyértelműen bizonyítja a baloldali kormányok és a 2010 előtti budapesti városvezetők felelősségét a 4-es metróberuházás korrupciós botrányában. A négy éven át tartó nyomozás eredménye szerint a kifogásolt szerződések – egy kivételével – 2010 előtt, vagyis a Medgyessy-, a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány, illetve a Demszky Gábor-féle városvezetőség regnálása alatt született – ismertette.

 

Fotó: Hirado.hu