Generic selectors
Csak teljesen egyező találatok
Search in title
Keresés a tartalomban
Keresés a cikkekben
Search in pages
Válasszon kategóriát
100 éve történt
Baleset
Belföld
Bulvár
Bűnügy
Érdekes
Fotó
Gazdaság
Hírek
Időjárás
Kisvárda
Kultúra
Mátészalka
Megyei
Nagy Kép
Nemzetközi
Nyírbátor
Nyíregyháza
Pártok
Programajánló
Rövidhír
Sport
Szavazás
Tiszalök
Tiszavasvári
Tudomány
Uncategorized
Vélemény
Vezetőhír
Videó

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 45 millió forint bírságot szabott ki az Aegon Biztosítóra a nem megfelelő eljárások, a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt.

A jegybank hétfői tájékoztatása szerint súlyos jogsértésként értékelték, hogy a biztosító a lakásbiztosítási terméke esetében nem egyértelműen határozta meg szerződési feltételeiben az értékkövetésre és a biztosítási díj egyoldalú emelésére vonatkozó rendelkezéseket. Az értékkövetés, illetve a díjemelés során egyáltalán nem tájékoztatták az ügyfeleket az értékkövetéssel kapcsolatban őket megillető jogokról, valamint a díjemelés során a fogyasztói döntés meghozatala szempontjából jelentős információt nem teljes pontossággal közölték.
A vizsgálatkor feltárt hiányosságok ellenére a biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik – hangsúlyozta közleményében az MNB.
A jegybanki vizsgálat problémát talált egyebek mellett a biztosító vállalatirányítási, ügymenet-kiszervezési és számviteli gyakorlatában, valamint az egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottságában is.
Az Aegon kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb), életbiztosítási és lakásbiztosítási termékeit érintő nyilvántartási, adatszolgáltatási, adatfeldolgozási, valamint ellenőrzési rendszerei sem feleltek meg mindenben a jogszabályi előírásoknak.
A társaság többször megszegte az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat. Többször késve, illetve nem a megfelelő időszakra adta meg ügyfeleinek az életbiztosítási szerződések megszűnéséhez kapcsolódó, és a jogszabály szerint rendszeresen, évente teljesítendő tájékoztatásokat.
A kgfb-szerződéseknél jelentős arányban mulasztotta el vagy teljesítette határidőn túl tájékoztatási kötelezettségét például a bonus-malus besoroláshoz szükséges adatok megállapításánál, a díjhátralékos ügyfelek felszólításánál, a szerződés díjnemfizetéssel történő megszűnésénél és a kártérítési igények intézésénél.
A jogsértések miatt az MNB 30 millió forint felügyeleti és 15 milliós fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a biztosítóra, és kötelezte a jogszabályoknak megfelelő működésre.
A jegybank különösen a társaság piaci súlyából fakadó piaci- és ügyfélkockázatok, a jogsértések számossága, illetve rendszerszintű, többször ismétlődő jellege alapján állapította meg a bírság összegét – közölték.
A biztosítónak május 31-ig kell írásban tájékoztatni az MNB-t a jogsértések megszüntetésére vonatkozó intézkedéseiről.