Generic selectors
Csak teljesen egyező találatok
Search in title
Keresés a tartalomban
Keresés a cikkekben
Search in pages
Válasszon kategóriát
100 éve történt
Baleset
Belföld
Bulvár
Bűnügy
Érdekes
Fotó
Gazdaság
Hírek
Időjárás
Kisvárda
Kultúra
Mátészalka
Megyei
Nagy Kép
Nemzetközi
Nyírbátor
Nyíregyháza
Pártok
Programajánló
Rövidhír
Sport
Szavazás
Tiszalök
Tiszavasvári
Tudomány
Uncategorized
Vélemény
Vezetőhír
Videó

Itt a tavasz, ideje felébredni a téli álomból, ledobni a télen felszedett felesleget, felfrissülni testileg-lelkileg. Ha tényleg egészséges életmódot szeretnél folytatni, nem elég, ha belekezdesz egy gyors diétába annak reményében, hogy a strandszezonra karcsú leszel. A hosszan tartó kiegyensúlyozott életmód legyen a cél.

Ehhez pedig fontos a kiegyensúlyozott táplálkozás, a mozgás és a lelki egyensúly is. Ez eleinte persze nagy tudatosságot és akaraterőt igényel, az eredménye azonban sokkal látványosabb és hosszabb távú, mint egy gyors fogyókúrának.

Kiegyensúlyozott étrend

A tartós változás egyik alapja a kiegyensúlyozott táplálkozás. Fontos, hogy a táplálék megvonása helyett rendszeresen egyél. Persze emellett figyelned kell arra is, hogy mit és mennyit eszel. Válassz jó minőségű, egészséges alapanyagokat, és fogyaszd őket mértékkel.  Szerencsére tavasszal és nyáron ez nem okoz gondot, hiszen a változatos táplálkozáshoz jobbnál jobb alapanyagok kínálják magukat. A napi menü alapját képezzék a vitaminban, rostokban gazdag zöldségek és gyümölcsök, valamint a teljes kiőrlésű gabonafélék és sovány húsok.

Íme néhány tipp, ami segíthet az egészséges étrend kialakításában:

 A reggeli az egyik legfontosabb étkezésünk, ne hagyd ki akkor sem, ha rohansz. Egy adag gabonapehely vagy granola natúr joghurttal és pár szem gyümölccsel percek alatt kész, és tartalmazza az összes tápanyagot, ami egy kiegyensúlyozott reggelihez szükséges. Tankold fel energiával a szervezeted a napi munkavégzéshez.

  • Egyél rostban gazdag ételeket, melyek segítik az emésztést, kis mennyiségben is telítettség érzetet biztosítanak, és a vércukor szintet is egyenletesen tartják, így megelőzve a hirtelen kialakuló farkaséhséget és az ezzel járó habzsolást. Rostban dús alapanyagok például a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonafélék és az olajos magvak is.
  • Fogyassz minél több friss zöldséget.
  • Alkalmazz olyan konyhai technológiákat, mint a párolás vagy a wokban sütés, melyek során a zöldségek vitamintartalmuk nagy részét megőrzik.
  • Minden nap fogyassz gyümölcsöt!
  • Biztosítsd a megfelelő fehérje bevitelt hüvelyesek, tejtermékek vagy sovány húsok fogyasztásával.
  • Igyál legalább napi 1,5 – 2 liter vizet! A megfelelő folyadékpótlás kiemelkedően fontos a szervezet számára. Ráadásul előfordul, hogy a csalóka éhségérzetet is a szomjúság okozza, fogyassz rendszeresen folyadékot!

Egyél naponta ötször, mértékkel. Ha nincs időd a sok főzőcskézésre, ma már sok olyan kényelmi terméket kapni, melyek segítségével gyorsan elkészíthetsz, egy finom és kiegyensúlyozott menüt. A Nestlé reggeli gabonapelyhei például teljes értékű gabonával támogatják a rostdús reggelit, míg az új receptúra szerint készült Maggi instant krémlevesek tartósítószer nélkül, kizárólag olyan alapanyagokból készültek, melyek a saját konyhádban is megtalálhatók.

Mozgással a teljes életért

Az egészséges életmód egyik alappillére a rendszeres mozgás. Sokszor azt gondoljuk, hogy ha a kilóink rendben vannak, és a nadrágot is be tudjuk gombolni, az már elég. Pedig nem így van. Mozogni nem csak a karcsú alakért kell. Persze ahhoz sem árt. Ráadásul a húszas éveink feszessége hamar elmúlik, ha nem mozgunk eleget. Mégis, a rendszeres sportnak ennél sokkal fontosabb a szerepe. Egészségünk megőrzése, állóképességünk fejlesztése mellett segít a szellemi teljesítmény növelésében és a lelki egyensúly kialakításában is.

A napi rohanásba sajnos sokszor nehéz beiktatni a rendszeres mozgást, de nem lehetetlen. Ha attól tartasz, hogy ezzel a családodtól vennéd el a közösen töltött időt, gondolj arra, hogy mennyivel jobb egy friss, kiegyensúlyozott ember mellett eltölteni egy órával kevesebbet, mint egy fáradt, gondterhelttel egy kicsit többet.

Megoldás lehet az is, ha közösen mozogtok. Nem feltétlenül kell ugyanis a konditeremben edzeni. A családi kirándulás, közös biciklizés vagy focizás is tökéletes megoldás. A hétköznapokban pedig apró trükkökkel csempészhetsz több mozgást az életedbe: reggel szállj le egy megállóval korábban a buszról, és sétálj a munkahelyedig, lift helyett pedig használj lépcsőt.