Generic selectors
Csak teljesen egyező találatok
Search in title
Keresés a tartalomban
Keresés a cikkekben
Search in pages
Válasszon kategóriát
100 éve történt
Baleset
Belföld
Bulvár
Bűnügy
Érdekes
Fotó
Gazdaság
Hírek
Időjárás
Kisvárda
Kultúra
Mátészalka
Megyei
Nagy Kép
Nemzetközi
Nyírbátor
Nyíregyháza
Pártok
Programajánló
Rövidhír
Sport
Szavazás
Tiszalök
Tiszavasvári
Tudomány
Uncategorized
Vélemény
Vezetőhír
Videó

Az idei Fekete Péntek, illetve a karácsonyi kampányidőszak minden eddiginél komolyabb kihívások elé állítja az online kereskedelem köré épülő logisztikai szektort. Noha az őszi hónapokban egymást váltották a sötétebbnél sötétebb jóslatok, a futárcégek biztosítják a zökkenőmentes kiszállítást. Az online kereskedelem bővülése messze megelőzi a hagyományos kiskereskedelem növekedését.

Ez komoly terhet ró a logisztikai szereplőkre, hiszen négy hét alatt eddig nem tapasztalt csomagszámmal kell megküzdeniük. Tovább nehezíti a helyzetüket az általános munkaerőhiány, ami a fővárosban és a vidéki székhelyeken is egyre jellemzőbb. A decemberi időszak nem csak az e-kereskedelem, hanem a HR irodák számára is kihívást jelent, hiszen biztosítaniuk kell a kellő humán erőforrást a zökkenőmentes munkavégzés érdekében.

Noha az átadópontok népszerűsége egyre nagyobb, illetve több nagy e-kereskedő átvevőpontként is üzemelő szaküzletekkel rendelkezik, az online vásárlások mintegy kétharmada házhozszállítással végződik. Ez különösen az ünnepi időszakban okozhat fennakadásokat, ezért a logisztikai szervezés egyre fontosabbnak látszik.

A hazai webáruházak egyre nagyobb számban élnek a Fekete Péntek által kínált lehetőséggel. A hatalmas kedvezmények reményében a vásárlók visszatartják a rendeléseiket, így a Fekete Pénteket követően a futárcégek terheltsége extrém méreteket ölt. Természetes, hogy a logisztikai szolgáltatók nem képesek tartani a két-három napos kiszállítási időt. A webáruházak igyekeznek minél inkább kihangsúlyozni, hogy ebben az időszakban a csomagok kiszállítása több időt vehet igénybe, a vásárlók pedig egyre türelmesebben viszonyulnak mind a futárszolgálatokhoz, mind a kereskedőkhöz.

Az idei évben mentőmellényt jelentett a futárcégek és a nagy webáruházak hatékonyabb együttműködése. A korábbi tapasztalatokból tanulva a futásszolgálatok meghatározták a lehetőségeiket és előre leegyeztették a partnereikkel, milyen mennyiségű árut képesek megbízhatóan, a meghatározott határidővel kiszállítani. Ennek köszönhető, hogy a webáruházak is kiterjeszthették az alkalmazott futárcégek körét.

A logisztikát érintő probléma egyelőre megoldottnak látszik. Gyakorlatilag biztosnak látszik, hogy az elsőként Fekete Pénteket tartó Extreme Digital mögé felsorakozó futárcégek jelesre vizsgáznak a bődületes mennyiségű csomag kiszállítása során.

A hazai e-kereskedelem bővülése az idei évben 20 százalék körül alakul. A futárcégek számára komoly problémát jelent a munkaerőhiány, hiszen a munkaerőhiányt kizárólag a szolgáltatásaik jelentős áremelésével tudnák orvosolni.

Noha az idei évet sikerül kipipálni, a logisztikai szektor nyugtalansága nem véletlen: a vásárlók és a kereskedők meg kell barátkozzanak a némileg magasabb díjakkal, amennyiben nem szeretnének hosszabb szállítási határidővel számolni.

Hirdetések